Aeden (Azra Kohen)

Aeden (Azra Kohen)

Öyle güzel kitaplar var ki insanın hayata bakış açısını değiştiriyor. Aeden kitabı da şüphesiz o kitaplardan bir tanesi.

Azra Kohen’in Fi,Çi,Pi serisini okudum ve o seri de beni çok etkiledi fakat Aeden’i o seriden ayrı tutmak zorundayım çünkü bana yaşadığımız evren ve dünya hakkında çok güzel bakış açıları kazandırdı. Yani yıllar geçse de hatırlayacağım ve tavsiye edeceğim bir kitap.

Kitabın içeriğinden az bir şey bahsedecek olursam. Aeden adında bir gezegende yaşayan iki insanın dünyaya geldikten sonra yaşadıklarını anlatıyor. Bizim için sıradanlaşmış yanlışların farkına varmamızı sağlıyor. Umarım sizler de okur, umarım sizler de beğenirsiniz. Çünkü eminim bu kitap size insanlığınızı sorgulatacak.

Reklamlar

Ok.ru’dan Programsız Video İndirmek

Ok.ru sitesine yüklenmiş olan bir filmi ya da videoyu indirmek istediğiniz zaman sizlere ilk tavsiyem okindir.tk website olacaktır fakat belirli güvenlik sebeplerinden dolayı her videoda başarılı sonuç vermeyen bu siteye alternatif olarak programsız bir şekilde el ile nasıl video indirebileceğinizi göstereceğim.

Yöntem çok basit indirmek istediğiniz video sayfasını açıyorsunuz ve adres satırındaki url nin başına m ibaresini ekliyorsunuz. Daha sonra videonun oynat butonuna bastıktan sonra videoya sağ tıklayıp videoyu kaydet diyorsunuz. Link örneği aşağıda;

url nin önceki hali

https://ok.ru/live/288098099012

url nin sonraki hali

https://m.ok.ru/live/288098099012

videonun oynat butonuna bastıktan sonra videoya sağ tıklayıp videoyu kaydet demeyi unutmayın.

 

İletişim

Bir “ağaç” ya da “kedi” kelimesi hepimizin kafasında farklı şeyler canlandırıyor. Hiçbirimiz tam olarak aynı şeyi düşünemiyoruz. Çünkü şu ana kadar gördüklerimiz, duyduklarımız, yaşadıklarımız, tecrübe ettiğimiz şeyler farklı. Hal böyle olunca iletişimde birbirimize anlatmak istediğimiz şeyi tam olarak anlatmak imkansız oluyor, sadece yaklaşıyoruz.

Şimdi gece gece iletişim nereden çıktı diyebilirsiniz. Şuradan çıktı; vakti zamanında bir kelimeyle kafalarımızda (neredeyse) aynı şeylerin canlandığı bir iletişim deneyimim oldu. İletişim deneyimi diye geçiştirdiğim şey aslında bir ilişki. Bunun nadir bulunan bir şey olduğunu söylemek istedim sizlere (ilişkinin değil iletişimin :)). İnsanın hayatında böyle kişilerin sayılı olacağını düşünüyorum. Maalesef her insan her insanla rahat bir şekilde iletişim kuramıyor. İletişim kurabildiklerinizi kaybettiğinizde hayatınızda muhteşem bir boşluk oluşuyor. Bence insan anlaşılmaya muhtaç, ancak o zaman doyuyor, mutlu oluyor.

Hayatınızda aynı frekansı yakalayabildikleriniz varsa onları kaçırmayın derim. İnsanın hayatında en zor bulunan şeylerden biri kendisini anlayabilen kişiler.

CIA Her Yerde! Casus Drone

Geçen gün arkadaşımla bitirme projesi hakkında fikir yürütüyorduk. Casus aracı yapabileceğimizi söyledim şöyle ufak tefek arı gibi bir şey görüntü kaydetse o olmazsa ses kaydetse falan filan, bu fikri de zaten black mirror dizisinin 3.sezonunun son bölümünden çalmıştım. Black Mirror 2011’de başlayan İngiliz dizisi ve çağın ilerisinde senaryolara sahip olduğunu düşünüyor(d)um. Biz düşündüğümüz arı büyüklüğünde, ses, görüntü kaydı yapabilen bu cihazın nasıl ivmeleneceğini, yakıt ihtiyacını nasıl karşılıyacağını, nasıl haberleşme sağlayacağını filan konuştuktan sonra vazgeçtik. Yani net bir şekilde vazgeçtik çünkü üstesinden gelebileceğimizi düşünmedik. Aradan biraz zaman geçtikten sonra bir haber gözüme ilişti. CIA 1970 yılında aynen bahsettiğimiz şeyi yapmış, tam 46 yıl önceden bahsediyorum.

casus_drone9cm uzunluğunda, gazla çalışan ufak bir motoru olan, kafasındaki lazer ışını sayesinde yolunu bulan, kuyruk kısmındaki verici ile ses verilerini aktaran, yaklaşık 1 dakika boyunca 200 metre mesafede uçabilen bir dronedan bahsediyorum. Rüzgarlı ortamlarda kontrolünü kaybettiği için rafa kaldırılmış bir proje fakat mesele bu projenin hayata geçip geçmemesi değil CIA’in casusluk konusunda tahmin edemeyeceğimiz kadar ileride olmasından bahsediyorum. Bu aslında korkunç bir şey belki şu an ulaşamadıkları yer yoktur.

Bu haberi gördükten sonra Black Mirror dizisinin de bizim de ufkumuzun ne kadar dar olduğunu gördüm. Şu an hayal edemeyeceğimiz şeyleri adamlar 46 yıl önce yapmış. Zaten izlediğim her şeyde okuduğum her yerde parmakları olan bir kurumdan bahsediyorum. Neyse tebrik etmekten başka yapacak bir şey yok umarım bir gün hayal gücümüz gerçeklere yetişebilir.

Netbeans C math.h Kütüphane Sorunu

Başlık tam açıklayıcı olmadı biraz açayım onu; Netbeans ortamında C programlaması yapıyorsunuz diyelim ve Linux’da olduğunuzu varsayıyorum çünkü bu problem Windows’da oluyor mu haberim yok ama zaten Windows’daysanız muhtemelen Dev-C++ kullanıyosunuzdur. Programlama yaparken math kütüphanesi kullanmanız gerekti ve <math.h> dosyasını projenize dahil ettiniz. Çoğu fonksiyon belki sorun çıkarmayacaktır ama çıkaranlardan birini örnek vereyim sqrt() fonksiyonu ki bu karekök fonksiyonu illaki lazım olacaktır hiç mi hipotenüs hesaplamayacaksınız 🙂

Bu fonksiyonu kullandınız ve undefined reference to 'sqrt' hatasını aldınız diyelim.

İşte bu hatanın çözümü şu şekilde: Program açıkken projelerin bulunduğu bölmeden kendi projenizin üzerine sağ tıklayıp sırasıyla Properties->Linker->Libraries kısmına geldikten sonra Add Standard Library butonuna tıklayıp Mathematics kütüphanesini ekliyorsunuz. Hepsi bu kadar.

Eğer ki gedit vb. bir metin derleyicisiyle bu işi yapıyor olsaydınız ve kullandığınız derleyici gcc olsaydı terminalden gcc dosyaAdi.c -lm şeklinde komut yürüterek sorunu halledebilirdiniz. Ama siz Netbeans IDE kullanıyorsunuz dimi yoksa bu sayfada ne işiniz var 🙂

Netbeans Temaları

Netbeans IDE kullanıyorsunuz ve beyaz arka plandan dolayı gözleriniz mi yoruldu? Belki de gözleriniz yorulmamıştır da canınız sıkılmıştır aynı temayı kullanmaktan şahsen benim öyle oldu (gözlerim kolay kolay yorulmaz 🙂 ) Netbeans temalarını bulabileceğiniz ve kendi yapmış olduğunuz temaları da yükleyebileceğiniz bir site önereceğim size. Tavsiye ettiğim tema ise (ayrıca sitede en çok indirilen) Monokai Sublime ama tabi ki zevkler farklı olabilir size başka biri daha güzel gelebilir. Fazla uzatmadan sitenin adresini vereyim. www.netbeansthemes.com

Beğendiğim bir kaç temayı da ayırdım kenara onları da buradan indirebilirsiniz.

https://yadi.sk/d/SB4Tj4Dr32H8um

Bu siteden indirmiş olduğunuz temayı yüklemek için ise şu yolu takip ediyorsunuz.

Netbeans’i açtıktan sonra menülerden Tools->Options->Fonts and Colors ve en alttaki Import butonuna tıklayarak indirmiş olduğunuz temayı (.zip dosyasını) seçiyorsunuz ve program yeniden başladıktan sonra temanız yüklenmiş oluyor. Keyifli kod yazmalar.