Firefox Okuyucu Modu

Günlük hayatımızda sıkça kullandığımız çoğu yazılım sürekli olarak kendini yeniliyor ve bazen biz bunun farkına varamıyoruz. Gözden kaçırma ihtimalinizin yüksek olduğu bir kolaylıktan bahsetmek istiyorum. Iphone telefonlardaki Safari tarayıcılarda okuyucu modu var bilmem kullanıyor musunuz şahsen benim işimi çoğu zaman kolaylaştırıyor. Bu okuyucu modu, yazılarını rahat okuyamadığınız web sayfalarını daha rahat okuyabilmenizi sağlıyor. Benim de bilgisayarda en çok kullandığım tarayıcı olan Firefox’da da bu özelliğin olduğunu henüz farkettim ve sizlerle paylaşmak istedim. Eğer ki gözünüzü yoran bir sayfayla karşılaşırsanız aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi bu modu aktif ederek yazıyı rahatlıkla okuyabilirsiniz.

firefox

Reklamlar

BFME2 ROTWK GAME.DAT

Rise of The Witch King

Battle for Middle Earth 2 oyununun Rise of The Witch King sürümünü oynamak isteyen arkadaşlar network oyunu oynamaya çalıştıkları zaman sürümden kaynaklı bir hatayla karşılaşacaklar bu sorun oyunun korsan sürümünü kullandıkları ve crack dosyasının hatalı olmasından kaynaklıdır. Sorunu halletmek için aşağıdaki dosyayı indirip oyunun yüklü olduğu dizine atmaları yeterlidir. Keyifli oyunlar.

https://yadi.sk/d/YlDGD3c03R7aeN

Aeden (Azra Kohen)

Öyle güzel kitaplar var ki insanın hayata bakış açısını değiştiriyor. Aeden kitabı da şüphesiz o kitaplardan bir tanesi.

Azra Kohen’in Fi,Çi,Pi serisini okudum ve o seri de beni çok etkiledi fakat Aeden’i o seriden ayrı tutmak zorundayım çünkü bana yaşadığımız evren ve dünya hakkında çok güzel bakış açıları kazandırdı. Yani yıllar geçse de hatırlayacağım ve tavsiye edeceğim bir kitap.

Kitabın içeriğinden az bir şey bahsedecek olursam. Aeden adında bir gezegende yaşayan iki insanın dünyaya geldikten sonra yaşadıklarını anlatıyor. Bizim için sıradanlaşmış yanlışların farkına varmamızı sağlıyor. Umarım sizler de okur, umarım sizler de beğenirsiniz. Çünkü eminim bu kitap size insanlığınızı sorgulatacak.

Ok.ru’dan Programsız Video İndirmek

Ok.ru sitesine yüklenmiş olan bir filmi ya da videoyu indirmek istediğiniz zaman sizlere ilk tavsiyem okindir.tk website olacaktır fakat belirli güvenlik sebeplerinden dolayı her videoda başarılı sonuç vermeyen bu siteye alternatif olarak programsız bir şekilde el ile nasıl video indirebileceğinizi göstereceğim.

Yöntem çok basit indirmek istediğiniz video sayfasını açıyorsunuz ve adres satırındaki url nin başına m ibaresini ekliyorsunuz. Daha sonra videonun oynat butonuna bastıktan sonra videoya sağ tıklayıp videoyu kaydet diyorsunuz. Link örneği aşağıda;

url nin önceki hali

https://ok.ru/live/288098099012

url nin sonraki hali

https://m.ok.ru/live/288098099012

videonun oynat butonuna bastıktan sonra videoya sağ tıklayıp videoyu kaydet demeyi unutmayın.

 

İletişim

Bir “ağaç” ya da “kedi” kelimesi hepimizin kafasında farklı şeyler canlandırıyor. Hiçbirimiz tam olarak aynı şeyi düşünemiyoruz. Çünkü şu ana kadar gördüklerimiz, duyduklarımız, yaşadıklarımız, tecrübe ettiğimiz şeyler farklı. Hal böyle olunca iletişimde birbirimize anlatmak istediğimiz şeyi tam olarak anlatmak imkansız oluyor, sadece yaklaşıyoruz.

Şimdi gece gece iletişim nereden çıktı diyebilirsiniz. Şuradan çıktı; vakti zamanında bir kelimeyle kafalarımızda (neredeyse) aynı şeylerin canlandığı bir iletişim deneyimim oldu. İletişim deneyimi diye geçiştirdiğim şey aslında bir ilişki. Bunun nadir bulunan bir şey olduğunu söylemek istedim sizlere (ilişkinin değil iletişimin :)). İnsanın hayatında böyle kişilerin sayılı olacağını düşünüyorum. Maalesef her insan her insanla rahat bir şekilde iletişim kuramıyor. İletişim kurabildiklerinizi kaybettiğinizde hayatınızda muhteşem bir boşluk oluşuyor. Bence insan anlaşılmaya muhtaç, ancak o zaman doyuyor, mutlu oluyor.

Hayatınızda aynı frekansı yakalayabildikleriniz varsa onları kaçırmayın derim. İnsanın hayatında en zor bulunan şeylerden biri kendisini anlayabilen kişiler.

CIA Her Yerde! Casus Drone

Geçen gün arkadaşımla bitirme projesi hakkında fikir yürütüyorduk. Casus aracı yapabileceğimizi söyledim şöyle ufak tefek arı gibi bir şey görüntü kaydetse o olmazsa ses kaydetse falan filan, bu fikri de zaten black mirror dizisinin 3.sezonunun son bölümünden çalmıştım. Black Mirror 2011’de başlayan İngiliz dizisi ve çağın ilerisinde senaryolara sahip olduğunu düşünüyor(d)um. Biz düşündüğümüz arı büyüklüğünde, ses, görüntü kaydı yapabilen bu cihazın nasıl ivmeleneceğini, yakıt ihtiyacını nasıl karşılıyacağını, nasıl haberleşme sağlayacağını filan konuştuktan sonra vazgeçtik. Yani net bir şekilde vazgeçtik çünkü üstesinden gelebileceğimizi düşünmedik. Aradan biraz zaman geçtikten sonra bir haber gözüme ilişti. CIA 1970 yılında aynen bahsettiğimiz şeyi yapmış, tam 46 yıl önceden bahsediyorum.

casus_drone9cm uzunluğunda, gazla çalışan ufak bir motoru olan, kafasındaki lazer ışını sayesinde yolunu bulan, kuyruk kısmındaki verici ile ses verilerini aktaran, yaklaşık 1 dakika boyunca 200 metre mesafede uçabilen bir dronedan bahsediyorum. Rüzgarlı ortamlarda kontrolünü kaybettiği için rafa kaldırılmış bir proje fakat mesele bu projenin hayata geçip geçmemesi değil CIA’in casusluk konusunda tahmin edemeyeceğimiz kadar ileride olmasından bahsediyorum. Bu aslında korkunç bir şey belki şu an ulaşamadıkları yer yoktur.

Bu haberi gördükten sonra Black Mirror dizisinin de bizim de ufkumuzun ne kadar dar olduğunu gördüm. Şu an hayal edemeyeceğimiz şeyleri adamlar 46 yıl önce yapmış. Zaten izlediğim her şeyde okuduğum her yerde parmakları olan bir kurumdan bahsediyorum. Neyse tebrik etmekten başka yapacak bir şey yok umarım bir gün hayal gücümüz gerçeklere yetişebilir.